Forum Replies Created

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 61 total)
  • Author
    Posts
  • Hey Andy,

    ich verstehe. Ich werde ggf. wie vorgeschlagen dann in Englisch nochmal eine neue Anfrage stellen. Danke für den Hinweis.

    Diese Anfrage kann dann geschlossen werden.

    Viele Grüße

    Hi Andi,

    Problem ist behoben. Die Suche wurde durch einen Eintrag in der functions.php verändert, den ich für das Download Manager Plugin verwendet habe.

    Testweise. Dann habe ich das Snippet aus denn Augen verloren.

    Mea culpa. Und danke fürs Zuhören ;)

    • This reply was modified 1 year, 11 months ago by  parperei.

    Eieiei, meine Verwirrung hat leider noch zugenommen.

    Im Live-System zeigt mir das WordPress Backend dass das Child-Theme aktivi ist.
    Es kommt keine Fehlermeldung.

    Wenn ich mir den Child-Theme-Ordner per FTP herunterlade, welcher im Live-System aktiv ist und keine Fehler wird, um ihnin der lokalen Entwicklungsumgebung einzuspielen und zu aktivieren, bekomme ich merkwürdigerweise ebenso die Meldung “Das aktuelle Theme ist fehlerhaft. Das Standardtheme wurde aktiviert.”

    Ich kann das grade überhaupt nicht mehr nachvollziehen…

    Gibt es irgendeine verpflichtende Anpassung am Child-Theme, die ich aus Unkenntnis noch nicht durchgeführt habe?

    Es erschließt sich mir gerade 0.0% was das Problem mit den Suchergebnissen mit dem angeblich nicht fehlerfreien Child-Theme zu tun haben könnte, oder was das Fehlverhalten überhaupt verursacht…

    Hi Andy,

    ich bin nun hingegangen – nachdem das Deaktivieren aller Plugins keine Abhilfe gebracht hat – und habe auf das Standard-Wordpress-Theme geswitched – vorerst in der lokalen Entwicklungsumgebung (WAMP).

    Ich habe die Seite mit den Suchergebnissen aktualisiert. Diese Seite zeigte ja vor Deaktivierung von Enfold nur CPT-Treffer des Plugins Download Manager an.

    Nun, nach Deaktivierung von Enfold und Aktualisierung der Suchergebnisseite, zeigt die Suche wieder die erwartete Anzahl an Seiten, Beiträgen, etc.

    Als nächstes habe ich das Child-Theme von Enfold wieder aktivieren wollen.
    Allerdings wird mir die Meldung gebracht “Das aktuelle Theme ist fehlerhaft. Das Standardtheme wurde aktiviert.”

    Ich habe also erstmal das Theme Enfold aktiviert und die Suchergebnisseite aktualisiert.
    Es werden ! wieder alle Treffer angezeigt, die ich erwartet habe (Seiten, Beiträge, Portfolieeinträge, etc.)

    Nun habe ich das von mir verdächtigte Plugin Download Manager wieder aktiviert.

    Ich habe die Suchergebnisseite aktualisiert und zu meiner Verwunderung werden alle Standard-WP-Treffer angezeigt plus die zusätzlichen Treffer die durch die CPT-Einträge entstehen.

    Strange!
    Zumal ich an dem Child-Theme keine Änderungen durchgeführt habe.
    Oder habe ich einfach einen Hinweis übersehen, dass dort eine Anpassung nachgezogen werden muss?

    :|

    • This reply was modified 1 year, 11 months ago by  parperei. Reason: mehr Erkenntnisse bereitgestellt

    Hi Andy,

    bevor ich das Update auf dem Test-System auf unserem Webserver durchführte, spiele ich die Enfold- und WordPressupdates in einer lokalen Entwicklungsumgebung ein.

    Ich habe mich nun dort angemeldet und der Stand ist noch bei WP 4.4.0.
    Ich habe die Suche getestet und hier tritt das Fehlverhalten auch auf.
    Alle Plugins wurden deaktiviert, ohne Veränderung bei den Suchergebnissen.
    Das WP 4.4.1 Update wurde eingespielt, ohne Veränderung bei den Suchergebnissen.

    Jetzt fällt mir allerdings folgendes auf:

    Obwohl alle Plugins deaktiviert wurden, zeigt die Suche als Ergebnisse eine Reihe von Treffern an, die von einem CPT stammen der mit dem Plugin Download Manager erzeugt wurde. Bei einem Klick auf eins dieser Ergebnisse, kommt natürlich ein 404-Error, weil das Plugin ja deaktiviert wurde.

    Ist das vielleicht ein Hinweis auf ein durch den Download Manager erzeugtes Problem mit der Enfold Suche?

    Hi Andy,

    das Fehlverhalten tritt nur im Live-Sytem auf. :(
    Nicht im Test-System.

    Wir können leider nicht erlauben, im Live-System die Plugins zu deaktivieren, ein Zugriff auf das Live-System ist jedoch möglich.

    Aber vielleicht ist das hier schon des Rätsels Lösung:
    Bevor ich das Update im Live System eingespielt habe, zog ich natürlich ein Backup von Dateisystem und Datenbank.

    Das Backup installierte ich als Test-System auf dem gleichen Server wie das Live-Sytem und führte zuerst dort die o.g. Updates durch.
    Beim anschließenden Testen konnte und kann ich das o.b. Fehlverhalten nicht reproduzieren im Test-System. Es werden also bei der Suche nach einem entsprechenden Begriff sowohl Seiten, Beiträge, Porfolio-Entries, etc. gefunden.

    Nun habe ich – wenn mich meine Erinnerung nicht täuscht – beim Test-System das Enfold-Theme erneut von themeforest heruntergeladen und manuell per FTP geupdated.

    Im Live-System wurde das Enfold-Theme Update über das WordPress Backend automatisch eingespielt.

    Hilft das in irgendeiner Form bezüglich Fehlereingrenzung?
    Bzw. ist es u.U. möglich, dass durch das autom. Update so ein Fehlverhalten entstehen kann?

    Ansonsten im geschützen Bereich die Informationen.

    Dear Ismael,

    thank you for your help. I added max_input_vars 3000 and now it works.

    Issue solved!

    Dear all,

    I found that both problem must be somehow caused by my child-theme css-file.
    I will figure it out for myself, hopefully. Maybe just a missing semicolon… :)

    Issue solved.

    Andy,

    I can’t follow your argumentation, sorry.

    You talk about the enfold child-theme version? You are right, it is v2.0.
    You talk about the enfold-theme version? You are wrong, because it is v.3.3.2.

    To clarify: The basis of my child-theme is the v1.0 version of official Enfold-Child-Theme, which is provided by enfold here: http://kriesi.at/documentation/enfold/downloads/

    Please correct me if I get something wrong, or look at an outdated Enfold-Child-Theme-Link.
    If so, it would be nice to provide me with an child theme link to the v3.3.2 version you mentioned. :)
    I only find http://bit.ly/enfold-child (which is v1.0, as mentioned above)

    Apart from this (hopefully) misunderstanding, is is possible to assist a little more than “not sure what is causing this problem” according to my main problem?

    • This reply was modified 2 years, 3 months ago by  parperei.

    Dear Rikard,

    FYI: I did a backup of FS and DB.

    When you log in, you will see there appear some update notices on dashboard button, which vanish as soon as you click on dashboard.

    I also have 1 wrong / false positive plugin-update pending: This false positive is caused by last WPML update of “WPML String Translation”. As soon as I deactivated this plugin, the +1 update notice vanishes. I already opened a ticket for that, on WPML support page.

    Cheers!

    PS: I use Enfold 3.3.2…

    • This reply was modified 2 years, 3 months ago by  parperei. Reason: added 1 more information regarding enfold version

    Dear Dake,

    great, this issue is solved.

    Thank you!

    Dear Rikard,

    easy answer: the whole template breaks up.
    The forum tells me to use the page.php as an boilerplate for my individualized template.

    The problem has to do with the else-part of the if-else-function.
    I think the doubled parts might be caused by “<?php the_content(); ?>.

    The positioning of the if-else-function might be the problem?

    May you assist?

    Hey Andy!

    sorry, it must be the hot weather here in Germany;)

    I attached two images, first one shows imageslide with wrong aspect ratio.
    Second one shows my attempt, what I was able to achieve until now.

    Meanwhile I stumbled upon an idea of Josue, to just add a second slider with optimized images for mobile version. The idea is to hide the desktop slider on mobile and vice versa.

    So to put it short: Issuee is solved due to a different approach.

    I hope this is okay for you, because I caught your time and now I decided to move on with an other idea. But it seems too complicated to get proper results with just one slider…

    Kind regards and again: ice-cold greetings from Germany to Switzerland! :)

    Cheers!

    Dear Andy,

    I refer to the mobile view: everything lower than @media only screen and (min-width: 768px), lines 1666… in the css-file.
    There, the slider images don’t have the correct aspect ratio: they are stretched in height.

    Is it possible to let the slider-images appear unstretched, while presevering the height (so that the text stays readable)?

    I imagine, the slider-images inside the container could be cropped on the left and right side, via overflow:hidden… but how? :|

    Dear Dake,

    here we go.

    Cheers!

    Dear Andy,

    thanks for the information. Now, the source looks like this:

    @media only screen and (max-width: 767px) {
     	.home #full_slider_1 img {
            min-width: auto !important;
    		height: 130px !important;
        } 
    	li.slide-6 img {
    		min-width: 100% !important;
    }

    When you look at the slider, you will see that all images appear to be vertically stretched (i.e. the picture of slide-2: yellow sign on the grey clouds).
    I tried to get rid of this non-proportional scaling by using min-width (example = slide 6).
    Unfortunately, it does not work for me, maybe because I made a mistake in “li.slide-6 img”?

    May you help me to achieve that all slider-images appear with 100% width?

    Then everything would be fine. :)

    Cheers!

    Dear Dake, dear all others,

    to put it short: Issue solved.
    Thanks for you time and the approach with conditional tags.

    I decided to use the option “link to slide” instead of the button, due to the available space especially on small mobile devices.
    Without the button, the headline 1px gap does not appear anymore.

    Kind regads and some ice-cold greetings according to the hot weather.

    Cheers,
    Simon

    Dear Yigit,

    I did as you asked, but without desired effect. When switching i.e. from slide 1 to slide 6 there appears to be something broken, the image jumps. The text is now in normal position again. The other slides look well, only from slide 5 to slide 6 and slide 1 to slide 6, it seems to break the moving of the images… All other slides look as expected.

    Cheers,
    Simon

    • This reply was modified 2 years, 4 months ago by  parperei.

    Dear Ismael,

    please see the two screenshots, i marked with red arrow the 1px jumping headline.

    I use: Windows 7, Firefox.
    Important: Text-Zoom 100%

    In Google Chrome the 1px-gap does not happen at all.

    Cheers,
    Simon

    • This reply was modified 2 years, 4 months ago by  parperei.

    Dear Andy,

    I added the snippet, without the desired effect. Please compare slide 6 (the last slide), where I added:

    li.slide-6 {
      left: -100px !important;
    }

    Results:
    Not only the image of slide 6 moves to the left, also the textbox does so.
    When switching to the next/prev slide the image jumps out of focus.

    Cheers,
    Simon

    Dear Yigit and Josue,

    thank you both very much for your help.
    You guys give overwhelming support.

    Issue solved!

    Dear Josue,

    is it possible, to limit your snippet to affect only the events distributor page?

    Because with your snippet, the right sidebar appears on the events distributor page, as desired: perfect!
    However, on an event detail page, the sidebar content appears in the right place (as it did without your snippet).
    But when the page is completely loaded, the right sidebar disappears completely.

    Kind regards!

    in reply to: Enfold Debug Mode + Event Manager > Layoutbuilder Bug #470736

    Dear Josue,

    thank you for your help. This way, I was successfull.
    Issue solved!

    Cheers!

    in reply to: Enfold Debug Mode + Event Manager > Layoutbuilder Bug #467379

    Heyho,

    I added your code to Quick CSS field (for both languages), as well as in custom.css of child-theme.
    I did hard refresh multiple times of course, to ensure new css is loaded.

    But the snip didn´t do the trick.

    Best regards,
    Simon

    in reply to: Enfold Debug Mode + Event Manager > Layoutbuilder Bug #467129

    Hey Yigit,

    here you go. It seems to me, that the green border is connected to layout-builder debug mode (which I need from time to time to copy/paste layoutbuilder content). After deactivating the Event Manger plugin and reloading a page in the backend, the green border vanishes. Please try for yourself, of course.

    It is just a small gap, not a show-stopper. :)
    I think I could solve it with a CSS-snip, but maybee you are interested in removing this gap with one of the next enfold versions.

    Cheers!

    Aww,

    ich danke dir vielmals Andy. Das ist genau das was ich brauche!
    Issue solved!

    Dann jetzt ein paar 18,5° Celsius kalte Grüße zur Entspannung bei dieser Hitzewelle.

    Hallo Andy,

    ich hatte bisher den von dir vorgeschlagenen Weg gewählt. Die Änderungen gingen aber mit dem nächsten Update verloren.

    Gibt es eine Möglichkeit diese Anpassung updatesicher zu machen?

    Ich nutze einen Child-Theme und könnte mir vorstellen dass man über die functions.php etwas erreichen könnte.

    Aber bin nicht sicher wie ich das erreichen könnte.

    Sonst lebe ich natürlich weiter damit, die Änderungen immer wieder nachzuziehen…

    Viele, sonnige Grüße!

    Hey Yigit,

    as always: the snippet you provided works like a charm.
    Thank you for supporting me. Issue solved!

    Happy daze!

    Dear Ismael,

    thank you for your support. Issue solved!

    Have a nice day!

    Dear Elliot,

    sorry for the delay. Thanks, your suggestion solved my problem.
    I should have thought about that for my self!

    Cheers!

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 61 total)