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November 21, 2018 at 3:35 pm #1036108
Heike Jansen
GuestHallo liebes Enfold-Team,
es handelt sich hierbei nicht um eine eigentliche “Frage vor dem Kauf”, jedoch sehe ich aktuell keine andere Möglichkeit, euch mein Anliegen zu schildern:
Wir haben unsere Firmenwebseite vor über 1,5 Jahren durch einen Externen neu aufsetzen lassen. Der Webdesigner hat sich sehr viel Zeit gelassen und die Kommunikation ließ zu wünschen übrig. Letztendlich bin ich froh, überhaupt eine fertig gestellte Website übergeben bekommen zu haben, da der Webdesigner “nicht mehr zu packen” war. Ich habe leider keinen Purchase Code dieses Themes vom Webdesigner erhalten, weshalb mir eine Registrierung auf eurer Website geschweige denn für euer Forum erschwert wird. Daher der Kontaktversuch auf diesem Weg.
Nun habe ich seit einigen Wochen Probleme, das Theme zu aktualisieren. Ich habe bereits den Fix, wie er hier (https://kriesi.at/support/topic/beim-aktualisieren-von-enfold-ist-ein-fehler-aufgetreten-download-fehlgeschlage/) von eurem Moderator “Dude” am 17. August 2018 vorgeschlagen wird, angewendet, jedoch bisher erfolglos (sowohl via des Editors als auch via FTP). Ich scheue mich bisher noch davor, Enfold komplett neu zu installieren, da ich, wie gesagt, den Purchase Code nicht besitze und auch nicht die Erfahrenste im Umgang mit WordPress bin (aber irgendwer im Betrieb sollte ja die Website betreuen… ;) ).
Könnt ihr mir vielleicht weiterhelfen bzw. sagen, was ihr von mir braucht, damit ich Enfold endlich wieder auf den aktuellsten Stand bringen kann?November 26, 2018 at 11:04 pm #1037828Hey Heike Jansen,
Can you please post the question in English – it will help go faster as a reply :)
Best regards,
BasilisNovember 27, 2018 at 2:25 pm #1038013Heike Jansen
GuestHey Basilis,
thanks for your reply. I will try to explain my problem in english, although it’s quite a bit complicated.
About 1,5 years ago we relaunched our company website (and set it up with WordPress) by an external web designer. It took him quite a while and the communication with him was bad and even not existent in the end. So I was happy we finally got our website. Unfortunately we didn’t get a purchase code for the Enfold theme, what makes it difficult to register for your forum or to check other settings within Themeforest/Envato.
Since several weeks I have the problem that I can’t update this theme. I’m stuck with Version 4.4.1. Like others I have already tried the fix explained here (https://kriesi.at/support/topic/beim-aktualisieren-von-enfold-ist-ein-fehler-aufgetreten-download-fehlgeschlage/) by your moderator “Dude” on 17 August 2018, but without any success (via Editor as well as via FTP). I’m afraid of installing it all new again, because – as I said – we don’t have a purchase code for Enfold, also I’m quite new and unexperienced with WordPress (there is no child theme).
Can you tell me what info you need from us or show me a way to finally update enfold again? Or do we have to purchase this theme once more to have a code (I doubt to get back in touch with the web designer…)?
Thanks in advance for your help. I’ll put some more info in the private content.December 1, 2018 at 6:03 am #1039500Hallo Heike,
Sorry for the late reply. It is correct that you have to update to 4.5 manually unfortunately. Please refer to my replies in this thread: https://kriesi.at/support/topic/enfold-4-5-theme-update-update-failed-download-failed-a-valid-url-was-not-pro/#post-1021541
You can either update manually via FTP: https://kriesi.at/documentation/enfold/how-to-install-enfold-theme/#theme-update, or use a plugin to upload the theme zip file: https://wordpress.org/plugins/update-theme-and-plugins-from-zip-file/
Also please read this thread: https://kriesi.at/support/topic/updating-to-enfold-4-5-and-validating-personal-token/
If you don’t have access to your theme license then it might be a good idea to purchase a new license, otherwise you will likely have a lot of problems with updates in the future.
LG,
RikardDecember 10, 2018 at 5:23 pm #1043186Heike Jansen
GuestHey Rikard,
thank you for your reply. Although I wasn’t able to see any of your links (because I wasn’t able to log in, as explained), I just purchased a new enfold license. And what can I say? Finally I have managed to have a brand new and updated enfold again! :) Like this I was able to enter a valid private token aswell. So everything seems to work just fine.
Thanks again for your help.Kind regards
Heike JansenDecember 10, 2018 at 9:54 pm #1043377Hi Heike Jansen,
Glad you got it working for you! :)
If you need further assistance please let us know.
Best regards,
Victoria -
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