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  • #1316401

    Liebes Kriesi-Team,

    seit 2 Tagen habe ich den willkürlichen Fehler, das Farbsektionen, Schriftfarben und Hintergründe im Frontend plötzlich nicht mehr angezeigt werden.
    Geschehen tut das ganze in einem Blog-Beitrag, den ich neu eröffnet habe.

    – Alle anderen Seite der Website funktionieren, solange ich nichts ändere.
    – Im Backend wird alles korrekt ausgespielt, auch die Vorschau sieht richtig aus
    – Im Frontend hingegen funktionieren die Trennlinien nicht und ziehen sich über die ganze Seite, Hintergründe werden nicht geladen, Farben falsch
    ausgespielt, Icons funktionieren nicht.
    Der Fehler kommt in jedem Browser, Cashe ist ebenfalls leer.
    Cache-Plugins werden nicht verwendet.

    So wie es aktuell aussieht, können wir den Beitrag nicht veröffentlichen :-(
    Aktuelle Versionen:
    Enfold: 4.8.6.1
    WordPress: 5.8
    PHP: 7.4.22

    ————————————————–

    Dear Kriesi Team,

    since 2 days I have the random error that color sections, font colors and backgrounds are suddenly not displayed in the frontend.
    The whole thing is happening in a blog post that I have newly opened.

    – All other pages of the website work as long as I don’t change anything.
    – In the backend everything is played out correctly, even the preview looks right
    – In the frontend, however, the separators don’t work and stretch across the whole page, backgrounds don’t load, colors play out incorrectly, icons don’t work.
    colors, icons do not work.
    The error occurs in every browser, Cashe is also empty.
    Cache plugins are not used.

    As it looks currently, we can not publish the post :-(
    Current versions:
    Enfold: 4.8.6.1
    WordPress: 5.8
    PHP: 7.4.22

    Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version)

    #1316653

    Hi liebes Kriesi-Team,

    bei mir ein ganz ähnliches Problem, welches ich jedoch bereits seit über einer Woche beobachte. Besonders ärgerlich ist es, da sich die Seite im Live-Betrieb befindet.
    Auf einigen Seiten, die allerdings bereits seit Jahren bestehen und immer funktionierten, treten die folgenden Fehler auf (auf anderen, ebenso alten und auch neuen Seiten dieser Installation, treten die Fehler trotz gleicher Inhaltselemente nicht auf, diese funktionieren normal):

      Bei einzelnen Farb-Sektion-Elementen werden die Hintergrundbilder nicht geladen.
      Durchsuche ich den Quelltext, ist zu sehen das überhaupt kein Aufruf eines Backgrund-Image erfolgt.
      Bei einigen Contentelementen des Typs Spezielle Überschrift ist in der Palette Stil eine benutzerdefinierte Schriftfarbe gewählt, diese Farbeinstellung wird auf den betreffenden Seiten ignoriert.
      Weiterhin werden auf den betreffenden Seiten, bei Elementen des Typs Bild mit Hotspots die Hotspot-Mouseover-Zahlen oben, links, im Bildursprung, überlagernd angezeigt, so dass immer nur der letzte Hotspot, mit der höchten Zahl, per Mouseover aufgerufen werden kann.
      Ebenso verhält es sich mit einem Bild mit Hotspots-Element bei dem die Hotspots von vornherein (also ohne Mouseover), bei erreichen des Viewports, eingeblendet werden. Auch hier kleben die Beschriftungen am linken oberen Bildrand.

    Wird eine der betreffenden Seiten im Backend aufgerufen (im Backend werden alle Bilder geladen und alle Farben korrekt dargestellt) und per „Aktualisieren“ neu gespeichert, funktioniert die Seite im Frontend für eine Zeitraum von ca. 15 Minuten fehlerfrei. Nach dieser kurzen Zeit tritt das gleiche Fehlverhalten erneut auf.
    Der Fehler lässt sich in allen zur Verfügung stehenden Browsern reproduzieren (Safari, Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox).
    Das Löschen aller Caches, sowohl der Browsercaches wie auch des WordPress-Cache ändert nichts.
    Auch hier wird kein Cache-Plugin eingesetzt.

    Die aktuelle Konfiguration dieser Installation ist identisch.
    Enfold: 4.8.6
    WordPress: 5.8
    PHP: 7.4.22

    Die Installation läuft als Multisite mit mehreren Domains, dabei treten die Fehler auch auf mehreren Domains auf.

    Ich freue mich in Dakbarkeit auf eure Hilfe!

    ——-
    Hi dear Kriesi team,

    I have a very similar problem, which I have been observing for over a week. It is especially annoying because the site is in live mode.
    On some pages, which, however, already exist for years and always worked, the following errors occur (on other, equally old and also new pages of this installation, the errors do not occur despite the same content elements, these work normally):

      For individual color section elements, the background images are not loaded.
      If I search the source code, it can be seen that no call to a background image is made at all.

    .

      Some content elements of type Special heading have a custom font color selected in the Style palette, this color setting is ignored on the affected pages.
      Furthermore, on the pages concerned, for elements of type Image with hotspots, the hotspot mouseover numbers are displayed on top, on the left, in the image origin, overlapping, so that only the last hotspot, with the highest number, can ever be accessed by mouseover.
      The same applies to an image with hotspots element where the hotspots are displayed from the start (i.e. without mouseover) when the viewport is reached. Here, too, the labels stick to the upper left edge of the image.

    If one of the affected pages is called in the backend (in the backend all images are loaded and all colors are displayed correctly) and re-saved via “Refresh”, the page in the frontend works error-free for a period of about 15 minutes. After this short time the same error behavior occurs again.
    The error can be reproduced in all available browsers (Safari, Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox).
    Clearing all caches, both browser caches and WordPress cache does not change anything.
    Again, no cache plugin is used.

    The current configuration of this installation is identical.
    Enfold: 4.8.6
    WordPress: 5.8
    PHP: 7.4.22

    The installation runs as multisite with multiple domains, thereby the errors also occur on multiple domains.

    I am looking forward to your help!

    Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version)

    #1316692

    Hi Bernd,

    Thanks for the login details. I’m not sure on which page or post you are having this problem, could you link to it directly please?

    Best regards,
    Rikard

    #1316693

    Hi franz,

    First off, Could you try updating the theme to the latest version (4.8.6.1) to see if that helps please? https://kriesi.at/documentation/enfold/how-to-install-enfold-theme/#theme-update. If not, then please open a new thread and include WordPress admin login details in private, so that we can have a closer look at your site.

    Best regards,
    Rikard

    #1316920

    Vielen Dank an das Support-Team für die schnelle Antwort und Hilfe per Mail. In meinem Fall waren die Fehler mit dem Upadte des Theme auf Version 4.8.6.1 behoben.

    Danke und Beste Grüße
    Franz

    Many thanks to the support team for the quick response and help by mail. In my case, the errors were fixed with the upadte of the theme to version 4.8.6.1.

    Thanks and best regards
    Franz

    Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version)

    #1316930
    This reply has been marked as private.
    #1316939
    This reply has been marked as private.
    #1317037

    Hi Franz,

    Thanks for the update. I toggled file compression in the theme, and then saved the theme options again. Your background images seems to be working after that, could you verify on your end please? If you can’t see any difference, then please try loading the site in an incognito or private browser window.

    Best regards,
    Rikard

    #1317110

    Hi Rikard,

    vielen Dank für die schnelle Hilfe, nun scheint alles wie gewünscht zu funktionieren. Hier hätte ich, bei etwas weniger Panik, auch selbst drauf kommen können ;-)
    DANKE! DANKE! DANKE!

    Schöne Grüße
    Franz

    Hi Rikard,

    thanks for the quick help, now everything seems to work as desired. Here I could have, with a little less panic, come up with it myself ;-)
    THANK YOU! THANK YOU! THANK YOU!

    Best regards
    Franz

    #1317227

    Hi Franz,

    Great, I’m glad that we could help. This likely happened since we have restructured some layout elements on the backend, and we still have some elements left to update. So if this or a similar problem should happen again, then please try to toggle the file compression options, and save. That should regenerate the theme CSS files.

    Best regards,
    Rikard

    #1317344

    Zu früh gefreut!
    Entschuldigung das ich dieses Thema nochmal s aufwärmen muss.
    Leider hilft die beschriebene Lösung gerade einmal für wenige Minuten. Bereits 10 bis 15 Minuten nach dem regenerieren der CSS-Datei treten die oben beschriebenen Probleme bei den Inhaltselementen erneut auf.
    Nun alle zehn Minuten die CSS-Datei neu zu erstellen kann keine Lösung darstellen.

    Können Sie mir sagen auf welche Theme-Version ich downgraden kann um das Problem zu lösen bis hier seitens Kriesi eine neue Theme Version bereitgestellt werden kann bei der alle Inhaltselemente funktionieren?
    Und können Sie mir diese entsprechende Theme-Version dann bitte auch zum Downgrade bereitstellen?

    Sehen Sie noch andere Wege für eine Lösung der Probleme?

    Vielen Dank für Ihre Mühe im Voraus!

    Grüße Franz

    Rejoiced too soon!
    Sorry that I have to warm up this topic again.
    Unfortunately, the described solution helps just for a few minutes. Already 10 to 15 minutes after regenerating the CSS file the above described problems with the content elements appear again.
    Now regenerating the CSS file every ten minutes cannot be a solution.

    Can you tell me which theme version I can downgrade to solve the problem until Kriesi can provide a new theme version where all content elements work?
    And can you please provide me this corresponding theme version for downgrade?

    Do you see any other ways to solve the problems?

    Thanks for your effort in advance!

    Best regards,
    Franz

    #1317438

    Hi Franz,

    I can’t reproduce the problem you are having on a test installation, so I’m guessing it’d due to some kind of caching. If you want to downgrade then we can send you a previous version. If you want that then please open a new thread since we can’t send it publicly. If you want us to upload the files for you, then please include FTP and WordPress login details in the new thread as well.

    Best regards,
    Rikard

    #1317646

    Hi Rikard,

    das Problem besteht weiterhin. Ich konnte mittlerweile herausfinden das häufig keine post-xxx.css-Dateien beim Seitenaufruf erzeugt werden, was dann auf der zugehörigen Seite zu den Fehlern bei verschiedenen Inhaltselementen führt (Aufruf von Hintergrundbildern wird nicht gerändert, genau so Hintergrundfarben, Spezielle Überschriften erscheinen nicht in der gewählten Farbe und Größe, die Hotspots erscheinen bei Bild mit Hotspots im Bildursprung). Nach dem Speichern ist immer alles in Ordnung und nach etwa einer Viertelstunde kommt es dann zu den Fehlern.
    Wenn man hier im Forum ein wenig sucht sieht man, das ich nicht der einzige bin bei dem ab Version 4.8.4 zum Beispiel zu Problemen mit Hintergrundbildern bei Inhaltselementen kommt.
    Ich wusste mir nun nicht anders zu helfen, also habe ich das Theme vorerst einmal auf die Version 4.8.3 downgegraded – mit dieser Version funktioniert alles normal.
    Ich werde nun (kommende Woche) eine Stage zum testen der aktuellen Enfold-Version bzw. der darauf folgenden anlegen und stelle Ihnen dann den Zugang hier zur Verfügung.
    Danke für die Unterstützung bis hierhin!

    Grüße Franz

    Hi Rikard,

    the problem still exists. In the meantime I could find out that often no post-xxx.css-files are created when calling the page, which then leads to the errors with different content elements on the corresponding page (calling background images is not changed, so are background colors, special headlines do not appear in the selected color and size, the hotspots appear with image with hotspots in the image origin). After saving everything is always ok and after about a quarter of an hour the errors occur.
    If you search here in the forum a little bit you can see that I am not the only one who has problems with background images in content elements since version 4.8.4.
    I didn’t know what else to do, so I downgraded the theme to version 4.8.3 for now – with this version everything works normally.
    I will now (next week) create a stage to test the current Enfold version or the subsequent and then provide you access here.
    Thanks for the support up to here!

    Greetings Franz

    #1317651

    Hi,

    Please read this reply: https://kriesi.at/support/topic/background-image-is-not-displayed-anymore-after-update-to-enfold-4-8-6-1/#post-1317645

    Maybe it helps to fix your problem.
    And please update to 4.8.6.2 (latest release)

    Best regards,
    Günter

    #1318134

    Hallo,

    auf einer Testumgebung haben wir das auftreten der Fehler mit der Enfold 4.8.6.2 weiter untersucht – der Fehler tritt weiterhin auf.
    Die (unter: https://kriesi.at/support/topic/background-image-is-not-displayed-anymore-after-update-to-enfold-4-8-6-1/#post-1317645 ) empfohlenen Hinweise zu den Einstellungen bewirken alle keine Verbesserung. Einzig und allein die Anwendung des Filters, der das Generieren der zusätzlich post-css-Dateien deaktiviert, schafft Abhilfe.

    function custom_avf_post_css_create_file( $create )
    { return false; }
    add_filter( 'avf_post_css_create_file', 'custom_avf_post_css_create_file', 10, 1 );

    Den Filter wenden wir in der functions.php unseres Child Theme in der Testumgebung an. Nun stellt sich die Frage wie wird das zukünftig weitergehen wenn der Filter auch auf der Live-Umgebung angewendet wird? Bleibt unser System dann updatefähig und pflegbar? Oder ändert sich in dieser Hinsicht noch etwas am Enfold Theme, so dass wir in späteren Versionen wieder auf den Filter verzichten können? Entstehen sonst irgendwelche Nachteile durch das unterdrücken der zusätzlichen post-css-dateien?
    Gibt es aus Ihrer Sicht noch andere Möglichkeiten unseren Darstellungsproblemen zu begegnen?

    Vielen Dank für Ihre Erläuterungen vorab
    Franz

    Hello,

    on a test environment we have further investigated the occurrence of the errors with Enfold 4.8.6.2 – the error still occurs.
    The recommended settings (at: https://kriesi.at/support/topic/background-image-is-not-displayed-anymore-after-update-to-enfold-4-8-6-1/#post-1317645 ) do not improve the situation. Only the application of the filter, which deactivates the generation of the additional post-css files, provides remedy.

    function custom_avf_post_css_create_file( $create )
    { return false; }
    add_filter( 'avf_post_css_create_file', 'custom_avf_post_css_create_file', 10, 1 );

    We apply the filter in the functions.php of our child theme in the test environment. Now the question is how will this continue in the future when the filter is also applied to the live environment? Will our system then remain updateable and maintainable? Or will something change in the Enfold theme in this respect, so that we can do without the filter again in later versions? Are there any other disadvantages by suppressing the additional post-css-files?
    Are there any other possibilities to solve our display problems from your point of view?

    Many thanks for your explanations in advance
    Franz

    #1318393

    Hi Franz,

    Thanks for the update, and sorry for the problem. Could you please open a new thread and include WordPress and FTP access to your test site in private?

    Best regards,
    Rikard

    #1318689

    Hi Ricard,

    thanks for your answer. In private the WP- and FTP-Access.

    Regards Franz

    #1318889

    Hi Franz,

    Thanks for that. I tried removing the filter from your child theme, but things looks to be working as they should after that. Is there something I’m missing in reproducing the problem on your test site?

    Best regards,
    Rikard

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