Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #202705

    Hello,
    today, I tried to transfer a website I had developed for a customer to the final server. After having transfered all data, I saw a white screen instead the dashboard after having logged in as wp-admin. I deactivated plug-ins and activated them again afterwards on the final server, but it happened again and again. Finally, I tried to install WordPress with the new template Enfold. When activating the plug-in Woocommerce, the website turned white again and I couldn’t see the dashboard.
    I tried Woocommerce also with the template Twenty Fourteen, and it worked without any problems.
    Please help me as quickly as possible.

    Regards
    Carlos

    Hallo,
    ich habe heute versucht, eine Website, die ich für eine Kundin entwickelt habe, auf den finalen Server zu übertragen. Als ich alle Daten übertragen hatte, konnte ich mich nicht ins Dashboard (wp-admin) einloggen, bzw. ich sah nur noch einen weißen Bildschirm.
    Ich habe verschiedene Sachen versucht: Plug-Ins deaktivieren und danach auf dem finalen Server wieder zu aktivieren, und es ist immer dasselbe passiert. Zum Schluss habe ich noch einmal versucht, WordPress mit dem neuen Template Enfold zu installieren. Als ich das Plug-In Woocommerce aktiviert habe, wurde die Seite weiß und ich konnte das Dashboard nicht mehr sehen. Ich habe Woocommerce auch mit dem Template Twenty Fourteen versucht und es hat ohne Probleme funktioniert.
    Bitte helft mir so schnell wie möglich.

    Viele Grüße
    Carlos

    #202907

    Hi contodo!

    No, there is no conflict with WooCommerce and Enfold at the moment. I, along with most other users of the theme, have WordPress 3.8, Enfold 2.4.2, 2.4.3 and 2.4.4 along with WooCommerce Version 2.0.20 on lots of live servers without any major conflicts.

    My guess is that there is something else causing a conflict either with the server setup (extremely low memory – 40mb or less) or perhaps you aren’t working with the most recent version of one of the items.

    Regards,
    Devin

    #202937

    Hi Devin,

    Thank you, good to know that. I work in my server with 256M, maybe the hosting dosn’t have the capacity. I will ask the hosting’s support.

    Regards,
    Carlos

    #202969

    Typically working with WooCommerce goes like this: http://kriesi.at/documentation/enfold/quick-start-with-woocommerce/

    If it doesn’t then checking through all the other variables with server, plugins etc is the best place to look.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • The topic ‘Conflict between Enfold and Woocommerce (WP 3.8)’ is closed to new replies.