Viewing 26 posts - 1 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #1375878

    Habe im Support Forum keine Antwort finden können. Habe ein Backup von vor 2 Tagen gemacht wo es noch funktionierte aber selbst das hat nicht funktioniert. Kann einfach nicht mehr weiterarbeiten. Bitte um Hilfe.

    #1375879

    Das neu Laden der Seite funktioniert eben auch nicht. Habe eine Webseite (www.fdb.ch) und zwei Webseiten-Projekte die alle nicht mehr editierbar sind auch nach dem überschreiben mit dem Backup vom 9.12.2022 wo noch alles funktionierte.

    #1375883

    Hi,
    Please explain what you are trying to do when you see this error so we can test and include an admin login in the Private Content area.

    Best regards,
    Mike

    #1375916

    Hallo Mike
    Ich möchte im Enfold Child, Allgemeines Styling, Main Content dem Hintergtund eine andere Farbe geben. Dann gibt er den Fehler “Enfold-Speichern hat nicht funktioniert! Bitte laden Sie die Seite neu und versuchen Sie es erneut!”

    Grüsse Fred

    #1375918

    Hi,

    Bitte um WP Admin Login Daten und FTP damit wir uns das anschauen können. Ohne Zugangsdaten können wir leider nichts machen.
    Danke.

    Die Daten bitte im Private Content eingeben, dann sind Sie nur für Moderatoren sichtbar.

    Best regards,
    Günter

    #1375977
    This reply has been marked as private.
    #1375983

    Hier noch FTP

    #1376055

    Hi,
    Thanks for the login, I see you are getting this error:

    Failed to load resource: the server responded with a status of 400 ()
    /wordpress/wp-admin/admin-ajax.php 400

    Please try disabling your plugins and see if it solves this, if it does try enabling your plugins again one at a time and text to find which one was causing the error.
    The 400 server error indicates that the server was unable to process the request, so if disabling the plugins doesn’t help try copying your server error log to a plain text file and linking to it in DropBox or Google Drive or similar so we can see if it points to the cause for the error.

    Best regards,
    Mike

    #1376311

    wo finde ich das Serverfehlerprotokoll ?

    Gruss Fred

    #1376405

    Hi,
    For the typically cPanel webhost you will find the error log when you login as “error” here is two typically examples, your webhost may look different:
    2022-12-16_001.jpeg
    2022-12-16_002.jpeg

    Best regards,
    Mike

    #1376912

    Mein Serveroperator fragt,
    wie kann er den Fehler nachvollziehen/reproduzieren ?
    Das bekomme er mit Sicherheit selber hin, wenn Sie ihm Zugang zum WordPress gewähren und eine genaue Anleitung geben, wie dieser Fehler entsteht.

    Das ist die Antwort auf meine Frage nach dem Serverfehler Protokoll.

    Habe ein komplettes Backup vom 5.12.2022 gemacht inkl. Datenbanken. Der Fehler ist aber immer noch vorhanden.

    Gruss Fred

    #1376920

    Hi,
    I’m not sure what you mean, if your server support wants access to your website to test the error, then you should do so and explain what to do to see the error, just as you did for us.
    The error code 400 is a server error and you are correct to have your server support look at this issue, I don’t have any further input about the error, tell them the same thing you told us above.

    Best regards,
    Mike

    #1377050

    Hallo Mike

    Hab jetzt selber auf dem Server im Stammordner /logs/crippa.fdb.ch
    die Error files gefunden
    Gruss Fred

    #1377083

    Hi,

    Thanks for the update. So everything is working as it should now then? Please let us know if you should need any further help on the topic, or if we can close it.

    Best regards,
    Rikard

    #1397193

    Hallo Service
    Habe leider das Problem im Januar nicht weiter verfolgen können.
    Jetzt bin ich wieder dran. Aber ich habe immer noch die Meldung:
    Saving didnt work! Please reload the page and try again!
    Habe auch die Firewall abgestellt im Server hat nichts gebracht.
    Gruss Fred

    #1397219

    Hi,

    I tried updating the page in private, and that seems to be working as expected. Could you let us know how to reproduce the problem you are having please?

    Best regards,
    Rikard

    #1397329

    Hallo Rikard
    When I edit something in Enfold I get this Message. Can’t store it.
    When I edit something in my created Pages I can store it without problems.

    See in the privat Contents

    Greetings Fred

    #1397476

    Hi,

    Thanks for the clarification. The server is responding with a 400 error message on the file in private when trying to save the theme option. Could you try reaching out to your hosting provider to see why that is please? If you need further help from us, then please share server error logs.

    Best regards,
    Rikard

    #1397585

    Hello Rikard

    I will ask my Provider on Monday.
    In the Privat content is the Place of the Error Logfiles

    Best regards
    Fred

    #1397626

    Hi,

    I checked the logs in the directory in private in your FTP account, but those seem to be empty. Could you let us know exactly where to find them please?

    Best regards,
    Rikard

    #1397772

    I have ask the Provider. When I have an Answer I will let it you know

    #1397797

    Hi,

    Thanks for the update, we’ll keep this thread open for you.

    Best regards,
    Rikard

    #1399650

    Hallo Rikard
    Die Seite https://crippa.fdb.ch/wordpress/ (debug af true gesetzt)
    Folgender Fehler kommt jetzt wenn ich sie aufrufe:

    (Siehe Private Content)

    Kann es sein das ich gehackt wurde. Habe auch Daten auf dem Server wie 97f7jxn1.php die ich vorher nicht hatte.
    Komme nicht mehr klar.

    Gruss Fred Braune

    #1399709

    Hi,

    Thanks for the update. The error messages seem to be coming from something called mu-plugins, could you try deactivating that plugin?

    Best regards,
    Rikard

    #1399789

    Ja Rikard
    das war es. Habe mu-plugins umbenannt, dann konnte ich wieder einloggen. Habe ich aber nicht als Plugin installiert!! Kann ich den Ordner mit Inhalt auf dem server löschen? Da ich ihn nicht installiert habe kann ich ihn auch nicht deinstallieren. Von woher kommt der? Zwei Virenscann (Security Chec und Sucuri) haben mir eine virenfrei Webseite gemeldet!
    Gruss Fred

    #1399881

    Hi,

    If you can’t remove it from the WordPress backend, then please try deleting it manually via FTP. I don’t know where it’s from unfortunately.

    Best regards,
    Rikard

Viewing 26 posts - 1 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.